- Trivsel, kunnskap og mangfold
Foto Media Vennesla

Elever på Medier og kommunikasjon ved Vennesla videregående skole skal hjelpe Fullriggeren Sørlandet med å nå ut til de unge på sosiale medier.

En av hovedutfordringene blir å få flere følgere på Facebook og Instagram.

– Dette er en ganske utfordrende oppgave. Man må tenke nøye gjennom og jobbe seriøst, sier Katrine Hægeland (17). Hun er en av elevene på Media Vennesla som skal samarbeide med Fullriggeren Sørlandet dette skoleåret.

– Det er spennende å samarbeide med en organisasjon, fortsetter Vennesla-eleven.

Skape konkurranse

Et av tiltakene elevene ved Media Vennesla foreslår er å avholde en konkurranse i sosiale medier der premien er en tur med seilskipet.

– Det er en fin oppgave å komme med ideer og tiltak. Det blir interessant, sier Mathias Hagen (17). Han håper å bli en av elevene som får reise ut på tokt og filme begivenhetene om bord. Til våren skal det blant annet produseres en rekke filmsnutter til bruk på sosiale medier.

God læring

– Vi er stolt av å bli spurt om slike oppdrag. Samarbeid med eksterne bedrifter og organisasjoner er en svært god form for læring, sier Jone Nyborg (40), lærer ved Media Vennesla på Vennesla videregående skole.

 

Besøk Hos FS

Elever fra Media Vennesla skal hjelpe direktør Per Filip Sommerstedt (bakerst) med å få flere følgere på Facebook. Fra venstre: Emil Paulsen Wehus, Henrik Fjellstad, Sara Flatval Uleberg, Frida Neverdal Olsen, Amalie Clausen Tambini, Aina Marie Tonstad, Isabell Gundersen, Linda Frustøl Benneche, Elise Aasheim Andersen, Martin Christiansen, Katrine Hægeland og Mathias Hagen.

 

Bildet oppe til høyre:

Kathrine Hægeland skal sammen med andreårselevene ved Media Vennesla hjelpe Fullriggeren Sørlandet med å få større gjennomslag i sosiale medier.

 

Media Liten